Året som gått

Här får ni några småpunkter om vad som hänt under det gångna året:

Januari:
* Tränat inför den kommande tävlingssäsongen
* Hopptränat för A.A

Februari:
* Första tävlingsstarten för året. Vägrade ut oss i en 90cm klass, ingenting kändes som det brukar valde därför att kolla upp det.
* Klinikbesök, visade sig vara den nyutprovade sadeln som orsakat allt. Bytte till en annan att rida i till den nyinbokade sadelprovningen.
* Fick förfrågan om att börja träna för P. Ett val jag inte ångrar för en sekund att jag tackade ja till. :)


Mars:
* Återbesök klinik och denna gång visade sig allt vara bra. :) Igångsättning.
* Röntgen av mitt knä, kortison insprutat och sjukgymnastik påbörjad.
* Tränade och red ett halvblod i stallet.


April:
* Sadelprovning, en Prestige Versailles fick följa med hem. :)
* A.A träning
* Knäoperation på mig. A. och mamma hjälpte mig att hålla igång Shalle under rehabiliteringen.


Maj:
* Ridning första gången efter operation.
* Startade en liten kvällshoppning i Högsby med godkänt resultat.
* Kontaktade och träffade xx som det var tänkt att jag skulle jobba hos något år.


Juni:
* Var och provjobbade hos xx och hon var nöjd så nu var valet mitt.
* Tävlade Danis ponny Fania på en lokal tävling i Högsby, felfritt.

Juli:
* Falsterbo!
* Beslutade mig för att flytta till xx med Shalle med mig men på grund av många omständigheter valde jag att flytta hem igen.


Augusti:
* Hemflytt. Otroligt skönt!
* Tävlade Shalle i Torestorp, felfri båda klasserna.

September:
* Tävlade i Högsby, Bätteropp och Vimmerby med jättebra resultat!
* Tävlade Fania i Vimmerby.
* Min älskade ängel lämnade jordelivet och en del av mitt hjärta försvann. <3
Detta var en bra månad med Shalle men otroligt jobbig psykiskt för mig. :´(


Oktober:
* A.A träning, beslutade mig även för att det inte blir någon mer träning för honom.
* Tävling Öland, debut 110. Duktig Shalle=glad Jossan.
* Tävling Kalmar med OK resultat.
* Köpte Janne.
* Gick omkull ordentligt med Fania och fick åka ambulans, men med endast en lättare hjärnskakning.


November:
* Startade vår första avd.A och kom tvåa i en 90cm på klubbnivå.
* Startade vår andra 110 på Udden med OK resultat.
* Sista tävlingen för året (ORK) och jag var nöjd!
* Startade även en klubbdressyr (L:B) med några procent under godkänd. Men jag var supernöjd för att vara vår första dressyrtävling.


December:
* Ridningen med Janne har gått frammåt och vi tränar vidare.
* Shalle fick en liten vintervila och igångsattes.


Som ni säkert ser var det efter jag kom hem från xx som det mesta släppte, dålig början på året men ett bra slut.
Jag hoppas och vill att det detta år ska släppa ännu mer och att Shallis och jag ska göra bra ifrån oss på tävlingsbanan.:)


Puh detta tog lite tid ska ni veta! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0