2 Februari

Hej!

Något tråkigt: Shalle har fått en liten sårskada på ena frambenet idag, förmodligen orsakat av en brodd. :( Inte roligt alls! Så därför blir det ingen hoppträning imorgon, får se om det blir någon tävling i helgen. Hoppas iaf!
Det är varken stort eller speciellt djupt men det hade blodat ganska mycket men han var inte svullen eller varm heller så jag tror och hoppas att det borde läka ihop ganska så fort. Men vill självklart inte anstränga benet imorgon så han får vila. :) Självklart ska saker hända när man inte är i stallet också.

Ett litet problem: När jag inte är i stallet på em(som idag) kommer inte mina hästar in förrän runt 18-tiden då den som har insläppet släpper in dom och Shalle bara hatar det, då blir han irriterad och hittar på saker som att springa och busa i hagen = större skaderisk. Självklart ska han få vara häst och leka i hagen men han kan vara helgalen när han busar och han har lyckats skada sig på så sett förrut så därför är jag extra orolig och gillar det inte alls. 
Han vill in runt 16-17 tiden varje dag, en riktig rutin häst är han och när de vanliga rutinerna bryts så blir han lite irriterad. Vet inte riktigt hur det ska lösas, vissa dagar är jag ju helt enkelt inte i stallet på em/kvällen utan mitt på dagen. Får fundera lite. :)

Något som jag också funderar på är detta med broddar i hagen. Vissa tycker att man självklart ska ha brodd i hagen för att förhindra att hästen halkar medan andra inte vågar just pga. sårskador, det problemet har inte jag då mina två går ensamma och Shalle har endast brodd fram och jag har aldrig sett han sparka någon häst, dock så kan han ju få sårskador själv. Men har aldrig fått det tidigare. Så vad väljer man: sårskador av brodd eller fläkningsskador? Vad är värst? Kan tillägga att jag självklart har boots i hagen. Känns som fläkningsskador är värre eller har jag fel?!



Något roligt:
Idag har jag varit och gymmat med en kompis. Superkul var det! Nu vet jag iaf en födelsedags present jag önskar mig. ;)


Sorry för långt inlägg. :)




Hejs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0