Avmaskning

Jag antar att ingen har missat de nya avmasknings tabletterna som kommer i oktober?! Avmaskningsmedlet heter Vectin® vet. och är alltså tuggtabletter till häst, de har funnits i Tyskland och England under en tid men har nu kommit till vårt avlånga land. De är receptbelagda och köps i förpackning om 60 tabletter, som är tillräkligt för att avmaska ca. 10 hästar med en kroppsvikt på omkring 600kg. Ska ha smak av melass vad jag har hört.

Jag tycker detta är ett jättebra alternativ till hästar som är svåra att ge med vanlig spruta i munnen men det är bara att hoppas dom smakar bra så att de får i sig allt. :)


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

jag skulle då inte köpa det där till min häst. Han är så kräsen

2009-09-20 @ 14:48:55
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0