24 september

Hej!


Igår var jag ju på hoppträning och jag kan bara säga en sak, SHALLIS VAR GRYM! OCH P ÄR BÄST! :D
Åh Shallis var så fin! Hoppade helt utan tvekan och rev nog endast en gång. :)
Det vi gjorde var att vi började med en cavalletti serie på böjt spår med tre bommar med två meters mellanrum, alltså två korta travsteg och vi gjorde serien även i galopp. Det är verkligen en jättebra övning för att få hästarna uppmärksamma och lyfta på benen ordentligt!
Sedan travhoppade vi fram på en vattenmatta. Efter det övergick vi till en längre serie på medellinjen, trav in över ett kryss-räcke-ett galoppsprång smal oxer- två galoppsprång bred oxer. Även denna serie gick bra men Shallis har en förmåga att bli lite pigg så det blir lite trångt för han men tillslut gick det super och den sista breda oxern låg på ca. 110cm.
Det sista vi gjorde var att hoppa en tvåkombination med bommar emellan, två galoppsprång emellan. Detta gick verkligen bäst av allt!

Så jag kan inte annat än att säga att jag är nöjd! :D

Idag har jag bara skrittat ut en sväng på honom, i em ska jag till APUn så jag ska strax fixa iordning mig lite mat. :)



Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0