Lädervård

Tänkte visa vilka produkter jag använder när jag tar hand om mina lädersaker och ge er lite tips:)


Stübben glycerin tvål
Jättebra tvål tycker jag! Skummar inte så mycket som andra kan göra.


Veredus curium balm 
Dumt nog testade jag detta balsam och jag är fast! Det bästa jag någonsin testat! Doften av kokos är helt outstanding också :9 Lädret blir jättemjukt och det lämnar inte en såndär äcklig hinna som vissa balsam kan göra. Väl värd sitt pris!


Veredus curium soap
En jättebra spruttvål som man kan använda om man har bråttom. Får lädret att glänsa och den är verkligen bra för att vara flytande, brukar annars vara skeptiskt till sånna där "lat och fusk spray" :P


Horseman´s one step
Denna produkt blev jag tipsad om och jag kan väl erkänna att jag även var skeptiskt till denna. :) Tvål och balsam i ett. Men vilken chock jag fick! Detta är verkligen en superprodukt som borde finnas i alla hästmänniskors ägo. Love it!


Kom ihåg att alltid göra lädret rent innan du smetar på balsam! Ett tips: Använd en mjuk tandborste för att komma åt på svåra/trånga ställen. Använd balsam istället för olja!

Lädret behöver bra vård för att hålla länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0