16 oktober

Hej!

Har inte bloggat på ett par dagar nu men det har sin anledning...
I onsdags hade jag studiedag och jag var i stallet som vanligt :) Allt gick super med Shalle och Alice och jag hade en bra dag, sedan skulle jag hoppa Danis ponny Fania och hade hennes mamma Anette som hinderhöjare och Alice var såklart med och kollade på. Jag hade byggt upp en hel del hinder och bl a. en kombination, allt gick verkligen jättebra till en början och även kombinationen gick bra som hon har lite svårigheter med. Sedan höjde vi kombinationen lite och jag kom bra på första hindret och sen blev det svart...
Sedan vaknade jag till och skrek för det gjorde så ont, låg på backen och hade grus och träflis överallt. Jag kunde knappt andas heller för det smärtade så mycket när jag andades in.
Anette och Alice var snabbt framme hos mig och frågade hur det var och berättade att jag haft hela Fania över mig och att hon voltat två varv, lyckligtvis hade jag hunnit undan det andra varvet. De var oroliga att jag hade brutit något och fiskade snabbt upp mobilen i min ficka och ringde hem till min mamma. Hon ringde och pratade med ambulansen och de sa att de absolut skulle komma. Så ambulansen kom och jag fick på mig nackkrage och åkte som en prio etta till västervik, mamma kom i egen bil efter oss.
När vi var framme i v-vik fick jag komma in på ett traumarum och tas emot av ett stort gäng läkare och syrror, jag blev nogrannt genomgången och de tog massa blodprover på mig, sedan kom mamma. :)
Jag kördes upp till röntgen och de röntgade nästintill hela kroppen och otroligt nog hittade dom bara en väldigt stor urinblåsa. :D För oj vad kissenödig jag var! :P Och kissa fick jag inte gå upp och göra före alla prover var klara, men tillslut så kom läkaren in och tog bort den hemska nackkragen och jag fick försiktigt resa mig från den hårda britsen. Jag hade klarat mig med endast en lättare hjärnskakning! :)
De ville lägga in mig över natten men jag vägrade så vi fick åka hem.
Så igår hade jag ont i huvudet och jag har även idag ont i min högra axel som jag förmodligen landade på.

Jag är så glad att det gick så bra som det gjorde(inte varje dag man får ha ca.450kg över kroppen:P) och över dom jättesnälla ambulans killarna!

Jag har tänkt och tänkt, även checkat flera gånger att det inte var jag som hade råkat göra något fel med avståndet i kombinationen. Men det hade jag inte, som jag visste redan sen innan att jag inte skulle ha gjort(dumt att bygga kombinationer om man ej vet vad för avstånd man ska använda), så jag är så glad över att det inte var mitt fel det som hände. Fania måste förmodligen ha snubblat någon gång efter första hindret och dykt igenom det andra, för höjden var absolut inte hög. Jag är så glad att det inte var mitt fel! :)

Fania var lite halt direkt efter och hade skrapat sig lite tror jag men idag vet jag inte hur det var med henne. Får höra det imorgon. :)

Kan förövrigt säga att jag inte hade någon säkerhetsväst på mig tyvärr, hade jag haft det så hade jag inte varit så öm vid några revben.

Änglavakt kan man nog allt säga att jag hade!


Red Shalle lite lugnt och försiktigt idag och han kändes så himla fin! :D



Hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0