Tidsfördriv

Hittade denna lista på en blogg och jag har lite tråkigt för tillfället så här kommer lite frågor och svar:

Vad har du för färg på dina ridbyxor? Massa olika! Vit, svart, grå, olika nyanser av blått, brun, rutiga. m.m
Har du ridstövlar eller ridskor?
 Både och. :)
Vad är din favorithäst för ras? Svhlb
Anväder du chaps? Ja när jag inte har stövlarna.
Vad har du för storlek på din hjälm? 57 tror jag, eller 56 kanske :P
Hur bra tycker du ditt stall är från 1-10? 6-7 (inget ridhus, liten ridbana, ingen spolspilta. Tänkte om ni undrade vad som drog ner på det. )
Är hästar ditt liv? Absolut
Inne på ditt rum, syns det att du gillar hästar? Ja, rosetter, tavlor m.m
Har du ridit en häst som är över 160 cm i mankhöjd?  Ja varje dag
Har du ridit en hel svarthäst/ponny? Ja
Har du ridit en fjordning? Ja
Har du ridit en shettis? Ja
Har du ridit en travare? Ja
Du rider dressyr i bland? Ja
Du använder alltid hjälm när du rider? Ja, självklart!
Du kan stallreglerna? Japp! :D
Du är i stallet mer än 7 gånger i veckan? Ja ibland flera ggr om dagen.
Har du en speciell favorit häst/ponny? Mina egna såklart.
Du rider mer än 4 gånger i veckan? Ja
Du bor nära ett eller flera stall? Ja
Du går på ridskola? Nej
Du brukar rida i ridhus eller paddock? Både och mest paddock
Har du haft sommarhäst? Nej
Har du ridit mer än 1 år på ridskola? Japp
Tycker du om att hoppa? Självfallet! ;D
Tycker du om att rida dressyr? Ja
Vilken färg tycker du mest om på hästar? Skimmel är favoritfärgen, men det är ju inte färgen som spelar roll om man ska köpa häst t. ex. ;)
Hur många hästar har du haft? 6 st om man räknar med shettisen som jag hade när jag var mini. :D
Rider du för någon privattränare? Ja
Hur länge har du ridit? Satt på en häst innan jag kunde gå så 17 år då. :)
Vad fick dig att börja rida? Stod en ponny i stallet när jag föddes ;) Skämt åsido men det föll sig naturligt.
Vilken gren gillar du mest? Hoppning, men är även svag för fälttävlan och skulle mer en gärna vilja prova på en debutant nästa år.
Har du egen häst? Japp, zwei pferden :)
Isf, vad har du för sadlar? En Prestige Versailles och en märkeslös till lillskiten eller en Lemetex kanske det är förresten :D
Vad har du för träns? Många! Dyon, GG, några Hööks träns, Chetak m.m
Hur många täcken har du? Oj! Svår fråga! :P Shallis har ca.15st och lillen har 2st. :)
Hur många benskydd har du? En uppsättning Eskadron tävlingsskydd, sen har jag massa olika "hemma" skydd i olika färger och stl. Även massor med lindor!
Hur många vojlokar/schabrak har du? Har ett svagt minne att när jag sist räknade var det 17-18st. :) 
Hur många grimmor har du? Många här med! Shalle har 3 lädergrimmor och 1 Eskadrongrimma, sen har jag många ponnygrimmor. :)
Hur många grimskaft har du? Ingen aning! 5st kanske.



Bilderna hämtade från Henrikssons och Bordrocks! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0