27 maj

Hej!

Dagen började med ett tidigt besök hos min sjukgymnast och det gick bra, men kan vara så att de får göra en operation igen trodde han.

Sedan åkte jag till stallet där jag har spenderat resten av dagen tillsammans med Dani, Alice och hästarna förstås. :) Vi har alltid kul ihop! Jag har hållt två "lektioner" för Alice idag den ena slutade med en skenande ponny och den andra började med en avtrillning, hihi, men hon var så duktig som klarade hålla sig kvar på hästryggen!

Dani och jag tog ut våra kusar i blåsvädret på en tur i skogen, det var mycket som var jätteläskigt idag när det blåste så mycket. Men det gick bra ändå! :D

Kan ju också nämna att jag och min mor fick en utskällning idag när jag övningskörde på grusvägen, vi vart lite nära på att krocka eller rättare sagt väldigt nära på att krocka för att en gubbe bara svänger rätt ut från en väg som är bredvid "min väg" utan att kolla sig för och kör ut i en jädra fart. Somliga tycks inte veta vad en huvudled är...
Gubben blev fly förbannad och körde efter oss hela vägen till stallet och där gav han oss en utskällning för vi var dumma i huvudet tydligen som inte visste vad högerregeln är, det är inte så lätt att gå efter högerregeln på en smal grusväg där det knappt går att få möte. Men visst jag skulle väl  egentligen legat i diket och kört för att uppfylla Mr. gubbjäkels önskan. PUST!!! Somliga tror jag egentligen skulle gå på  körkortsteori och fräscha upp minnet lite vad som egentligen gäller för regler angående huvudled t ex. Det är ju bra för alla vi pratat med håller med om detta och om polisen hade sett han hade han åkt dit med en gång. 

Lite bilder från dagen:

Min vita springare innan ridtur.
 

Haha, ja vi mår faktiskt bra! Roligt har vi också! :D
 

En sammanbiten Alice:
 

Under all pannlugg finns det faktiskt ett par ögon :)


Detta är min kära vän, Dani kallas hon. Hon kan faktiskt vara riktigt gullig men vissa gånger ser hon ut som ett litet marsvin faktiskt. Hon är inte helt normal men oj så mycket jag tycker om henne!
 

Nähä det var allt!

Hejs!


DRÖM om morgondagen, MINNS gårdagen, men LEV i nuet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0