Angelica Augustsson bötfälld!

Tysklandsbaserade Angelica Augustsson har bötfällts av det internationella ridsportförbundet FEI, efter att hästen LB Prevail lämnat ett positivt prov klassat som otillåten medicinering vid tävlingarna i tyska Pforzheim den 15-17 maj.

Angelica, som arbetar i ett tyskt handelsstall, har accepterat FEI:s beslut och bötesbelopp plus administrativ avgift på 1 500 schweizerfranc (cirka 11 000 kronor). Hon har dessutom diskvalificerats från tävlingen och ska återbeta prispengar hon eventuellt vann med hästen.
 
- Det här är naturligtvis jättetråkigt. Jag vill absolut ha en ren sport och är emot all form av dopning. Trots att hästen inte har behandlats sedan den kom till oss är reglerna tydliga. Som ryttare är jag ansvarig för den häst jag tävlar, säger Angelica Augustsson på SvRF:s webbsida.


Detta skriver Tidningen Ridsport.




När ska detta få ett slut? Hur vågar dom? Är dom inte rädda om sina hästar? Jag förstår det bara inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0