Hoppningen

Hej igen!

Fick rida två av As hästar, både hästen jag hade i terrängen och hennes 5-åring e: Quite Easy.
5-åringen var mycket svårare att rida än jag trodde han skulle vara, han är väldigt stor och kräver mycket ben. Hoppningen gick OK, han har ett väldigt tryck i sina språng som jag inte riktigt är van vid, Shalle är licksom mer "fram" medans denna stannar upp och trycker ifrån ordentligt. Han var inte riktigt min typ av häst att rida men det är verkligen supernyttigt att rida olika hästar och jag är glad att jag fick rida As hästar. :)

Den andra hästen gick det superbra med, verkligen en lättnad att hoppa upp på honom efter den andra. :) Han påminner faktiskt lite om min gamla ponny: läromästare, kommer alltid rätt, pigg och glad, ställer alltid upp till 100%, sätter ryttaren i en bra och balanserad sits och man får verkligen ett gott självförtroende. :)
Han hoppade verkligen super och jag red han väldigt bra idag. Skönt att få känna att man faktiskt är ganska så skaplig ändå. ;)



Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0