27 December

Hej!

Började dagen med att "rida" på Janne och han var superduktig! Idag var även mamma med så hon hjälpte till lite. :)

Sedan stack Shallis och jag ut på en tur i skogen, tänkte först rida på några skogsvägar men det var jakt idag så där gick den planen i kras. Red istället till en liten hage/äng där jag tänkte galoppträna lite men underlaget var värdelöst så det blev inte så avancerad ridning idag inte. Grusvägen går inte heller att vara på för där är det i stort sett total blixthalka. :/ Sånna här dagar får man helt enkelt överväga riskerna om Shallis ska riskera att bryta benen eller inte. Jag hatar att vara utan ridhus! :(  Men han kändes iaf jättefin det lilla vi red. :)

Sedan begav jag och A oss ut på en tur för att spana in några unghästar. Fastnade för en e: Briar, superfin var den och hoppade super! :)

Efter det blev det hem till henne för lite ridning, jag red hennes 4-åriga vallack e: Camaro M som kom trea på fälttävlanschampionatet iår. :) Var första gången jag red honom och han var verkligen superrolig att rida! Jättestora och flashiga gångarter och lätt för att samla sig. Red igenom honom i alla gångarter och avslutade sedan. Hon har inte låtit någon annan rida honom än hon själv efter köpet så jag var först, men hon var nöjd med oss båda så det var ju skönt! :D

Blev alltså ridning av tre stycken grållebollar idag och det är på deras ryggar jag trivs bäst, skämt åsido men dom är vackrast iaf! ;)

Tyvärr blev det inga bilder idag. :(



Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0