Dagen

Hej hej!

Idag var jag uppe tidigt och följde med mamma till stallet för att fodra och släppa ut hästarna, det var faktiskt skönt att komma upp i "normal" tid för en gångs skull trots att det är lov. :) Sedan åkte vi hem och åt frukost, vid 9-tiden kom en stallkompis och hämtade upp mig så begav jag mig till stallet igen för att rida.
Idag blev det lite markarbete på ridbanan med min häst, jag hade lagt ut två bommar på marken med ca.11m emellan och varierade att rida på 2-4galoppsprång. Superbra övning för att lära sig reglera galoppen! Han kändes fin, mycket mjukare och mer följsam än dom senaste dagarna.

Nu väntar solen på mig sedan ska jag upp till stallet ännu en gång och kanske rida ponnyn eller förmodligen ta en springtur i skogen(jag vet att jag inte får!).

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0